Translate

14 Temmuz 2013 Pazar

Banyonuzdan Sabunu Eksik Etmeyin!

Korkmayın kullanın derken, yüzümüz için kullanılmasını bahsetmiyorum.

Banyo yaparken sabun kullanmayı ihmal etmeyin. 

Cildinizde ciddi, sabun kullanmamanızı gerektircek bir sorun yoksa, sabunu banyolarınızdan eksik etmeyin.

Evet duş jelleri renkleriyle, kokularıyla hepimizi cezbetmekte. Peki ya temizlemesi? 

Tecrübe ile sabit olarak konuşuyorum ki, sabun vücuttaki kiri en etkili çıkaran temizlik maddesidir.Cildimi kurutuyor ben dokunmam demeyin. Havanın sıcaklaşmasıyla ve nemlenmesiyle beraber terleyen vücudumuza, kirler daha  kolay yapışmaktadır. Malum şehirlerdeki kirliliği bilmeyenimiz yok.

Ben her sabunla yıkandığımda vücudumdan akan kirli suyu çok net görebiliyorum :) Birde küvette beyaz ki iyice belli oluyor. Oysa duş jelleri sabunun çıkardığı gibi kirleri çıkartmıyor ki su bembeyaz akıp gidiyor. Yani sabunla yıkandığımda kirin resmen çıktığını görebiliyorum. 

En nihayetinde piyasada dolu vücut nemlendiricileri var. Her banyoda olmasada, kirden arınıp, gözeneklerin açılıp, vücudumuzun daha iyi nefes alması için 3 banyoda bir, haftada 1 mutlaka sabunla yıkanın. Ayda 1 mutlaka keselenin. Unutmayın daha güzel bir bronzluk için keselenmeden tatile çıkmayın. Ölü derilerin atıldığı vücutta bronzluk daha sağlıklı olacaktır. 


Yıkanmak için nasıl sabun seçmeliyiz: Mümkünse en sade olanını. Şu bildiğimiz Hacı Şakir tarzı sabunlar gibi. Parfümü çok olmayan, kremsiz, gliserinsiz, renksiz.  Ayrıca bebe  sabunlarınıda tercih edebiliriz. Zeytinyağlı sabunlar da tercih edebilceklerimiz katagorisine girmekte. 

Ayrıca çamaşır yıkamada  da bildiğimiz beyaz kalıp sabunları pekte güzel kullanabilirsiniz. Marketlerde satılan sabun tozlarınıda kullanabilirsiniz ama daha düşük maliyet ve biraz daha doğallık için onları almak yerine; 

•Ne marka olursa olsun beyaz kalıp veya zeytinyağlı olan yeşil sabunları ( nasıl isterseniz ama renksiz olmasına veya kendi doğal renginde olmasına dikkat edin) alın, deterjan kutusunun içine bildiğimiz rende ile rendeleyin. Ama rendenin ufak rendeleyen kısmında rendeleyin. Normal deterjanı koyar gibi çamaşır makinanızın deterjan bölümüne koyun. Temizlenmez demeyin, çamaşırlar daha güzel kirden arınacaktır. Elbetteki zor lekerin çıkması için leke çıkarıcıya başvurabilirsiniz. Ben 2 yıldır çamaşırları bu şekilde yıkıyorum dahada bi sorun yaşamadım. 

Özellikle bebekleri olan annelerimiz lütfen yumuşatıcan ve deterjanlardan uzak dursunlar. Hem çocukları hemde kendileri için daha sağlıklı olacaktır. 

Sabunla ilgili bilgiler için bu siteye bakabilirsiniz. Ben biraz inceledim sabun hakkında daha fazla bilgi edindim
http://www.merakname.com/sabun-neden-yapilir/



Uygulamayı sevdiğim ve gerçekten faydasını gördüğüm yöntemleri paylaşmayı seviyorum. Banyolarınızdan 1 kalıp sabunu eksik etmeyin. Duş jelide kullanın ama sabundan da kaçmayın :)

Sevgiler

1 yorum:

  1. sabun gibisi yok gerçekten de :) hele beyaz sabunun o kokusuuu mmmmis :) sevgiler, hazioz.blogspot.com

    YanıtlaSil