Translate

29 Eylül 2013 Pazar

Chanel • Coco Noir Eau de Parfume

Herkese merhaba,

Bugün parfüm yazısı ile karşınızdayım. Parfüm ürünleri de daha önce bloğumda yer vermediklerimden ki zaten şunun şurasında kaç aydır yazıyorum :)

Öncelikle ben çiçekli kokulardan hiç hoşlanmadığımı belirteyim. Çiçek kokusu  olcaksa bile, meyve ya da baharat ile karışmış olmalı. Tek başına gül, yasemin işte bilmem ne gibi çiçek kokularından hiç hoşlanmıyorum. Meyveli, şekerli, baharatlı kokular ilgi alanım.

Coco Noir parfümünü Sephora'dan aldım. Tamamen rastgele bir seçimdi. Chanel'in kokularına yöneldim. Chanel'in kullandığım 1 kokusu vardı o da Chance. Böyle baskın ama biraz da yumuşak bir koku istiyordum ki Chanel'de bulacağıma emindim. Bir tek Noir'in kokusunu bilmiyordum, sıkıp koluma denedim ve direk aldım.. 



















Parfümü tanıtan ufak bir yazı:
Chanel Coco Noir, Venedik kadifesinin asaletini şişesine taşıyan, Coco Chanel'in siyah rengi ilk kullanan kadın tasarımcı kimliğinden ilham alınarak tasarlanmış tam bir Chanel kadını parfümü. Coco Noir'in asaleti yalnızca renginden kaynaklanmıyor, Chanel Coco parfümünden esinlenerek hazırlanan bu yeni koku, şehirli kadınların dinamizmini yansıtıyor. Parfümün üst notalarında greyfurt, bergamot, portakal, kalp notalarında yasemin, gün, kırmızı geranium, paçuli, temel notalarında ise vanilya, sandalağacı ve misk bulunuyor.

Bu parfüm 2012'de çıkmıştı sanırsam. 2011 olabilir mi hatırlayamıyorum. Ama büyük ihtimal 2012. 

Bir kere Chanel'in Chance kokusunu çok andırıyor ki içerik olark Chance;
üst notalar turunç, süsen,patçuli, orta notaları yasemin, karabiber, vetiver, alt notaları vanilya, beyaz misk, sedir ağacı ve amberden oluşur.

Fakat Noir'de çok ama çok ince yasemin kokusu hissettiriyor kendini. Belki üst üste koklama sonucu anca hissedilir, yani benim burnum öyle hissetti :)  

Yaz akşamlarınıda yakışacak bir koku olduğunu düşünüyorum. Böyle Euphoria ya da Hypnotic Poison gibi yaz aylarına hiç gitmeyecek bir kokusu yok. Keskince ama yumuşak keskinlerden. Şişeden koklanırsa daha keskin geliyor ama sıkılınca yumuşama başlıyor. Öğlen sıcaklığında gitmese bile, şık yaz akşamlarına yakışacak tarzda. 

Genç yaş-orta yaş hepsine gider. Genç yaştan kastım belki 25 sonrası. Ama 30,40,50,60 yaşa kadar hepsine uyar. Sadece genç ya da sadece ileri yaş kokusu değil.

İçinde çiçek kokuları var ama başka kokukarla harmanlanmış olduğu için tamda bir çiçek kokusu değil. 

Kalıcılığına gelirsek; açıkçası sıktığım andan itibaren kendimden hiç koku almadım. Şehir efsanesi mi doğrumu,bir idda var ya, kişinin tenine uyan parfüm kendisine kokmazmış diye. Bana da sıktıktan sonra koku falan gelmiyor. Bilmiyorum. Etrafımda ki kimseden de daha parfümümle ilgili yorum almadım. Amaaaa 12 saat koksa yeter :) o kadar olduğunu bile zannedemiyorum diyebilirim.. 

50ml 200küsür ama tam hatırlayamıyorum. 280?? Hiç hatırlayamıyorum.  100ml'lik ise 300küsürdü bu küsürat 90'da olabilir 50'de. 

Cidden çok güzel bir parfüm. Ben parfümde çok maymun iştahlıyım. Belli bir kokum bu zamana kadar hiç olmadı. Artık yavaş yavaş sabit bir kokum olması adına parfüm oluşturuyorum kafamda. Bunların arasına Noir'i ekledim bile. Diğerleride Light Blue(yaz), Kenzo Jungle(kış). Chance'i listeme ekleyip eklememe konusunda çok kararsızım. Yani Noir mi Chance mi o konuda karar veremedim. Karar versem bile ikisinide kış için düşünebilirim. Kenzo'yu elerim. Ama o da çok farklı bir koku. Fakat herkesin sevmeyebilceği tarzda (yazacağım yakında) AHHHHH işte hep böyle kararsızım parfüm konusunda!!

Sevgiler..

2 yorum:

  1. iyi pazarlar canım :) güzel bi yazı olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler, sana da iyi pazarlar....

    YanıtlaSil