Translate

27 Eylül 2013 Cuma

Dikkat Cruelty Free Çıkabilir ..




Merhabalar 

Küçük bir bilgilendirme yazısı yazmak istedim...


Bundan önce aldığım ürünlerin hayvanlar üstünde test edilip edilmesidiğine dikkat etmeyi hep unutuyordum açıkçası. Farkında olup uygulamadığım bir durumdu. Son zamanlarda karşıma çıkan bir kaç yazı dahada farketmemi sağladı ve ben artık kesinlikle hayvanlar üzerinde test yapılan ürünler kullanmamaya karar verdim. Eğer bana alınan hediye-ben kullanmıyorum sen al olayları olmazsa paramı test yapan ürünlere harcamayacağım kesindir.. Ciddi ciddi insan alışveriş yaparken dalıp unutabiliyor. Ama artık unutacağımı sanmıyorum. 

Ürün alırken dikkat edeceklerim arasında; cruelty free-against animal testing-no testing animals vb. İbareleri olacak. Cruelty free ürünleri almak demek aynı zamanda ağır çalışma koşullarında, ucuz işgücüne dayalı, çocuk işçiler kullanılmasınada karşı çıkmak demek. 


Mesela bundan sonra duş jelleri ve vucüt kremlerini Marks&Spencer'dan alacağım. Zaten 2 yıl önce ben sürekli ordan alıyordum ama ne olduysa başka şeylere geçtim. Elimde bir talk pudrası kaldı baktım biraz önce tavşancık vardı arkasında. 

Cilt bakım ürünlerimi Lush'tan, hatta yine vücut ürünleri şampuanlarda olabilir. The Body Shop'ta "againts animal testing" ama çok çok sıkışırsam başvurcağım.

Makyaj malzemeleri ise cruelty free olanlardan bölük pörçük alacağım işte artık hangileri yapmıyor iyica bakmam lazım. Maalesef Türkiye'de de yelpaze biraz dar. Elimizi neye atsak hepsi hayvan katili..

Zaten çok uzunca zaman alışveriş yapmama kararı almıştım. Tabi gene arada çıkıyor yığınla alınan şey :)) ama elimdeki test yapan markaları eritip, daha dost canlısı ürünleri kullanmaya başlayacağım. Birkaç zaman daha test yapan markaları blogta okuyacaksınız. 

Böyle işte.. Bir tek benim almamamla ne olur bilemem ama sebep olmayacağım..

Sevgiler.. 

5 yorum:

  1. Ya ben merak ediyorum acaba test yapmasalar nasıl anlıcaklar insan üzerindeki etkisini, senin bir fikrin varmı ?ben hiçbir fikir üretemedim bu konu hakkında,bize en yakın fareler oldukları için onları kullanıyorlar işte:/ yani ya bizde tepkime gösterise, cansız birşeyde deneyemezler ölü hayvan üzerindede denenemez sanırım ..Geçen bir yazı okudum,kimilerini sadece deneylerde kullanıyoruz ama öldürmüyoruz her hayvanın canı yanmıyor yazmış bu deneyleri yapanlardan birisi ..yani orada olmadığımız için bu işin nasıl işlediğinide bilemiyoruz aslında oyüzden ben görmediğim şeyler hakkında yorum yapamıyorum fazla,alıp kullanıyorum işte birnevi zorundayım,almasam doğal kullansam onlarda çok pahalı :/ Ama sen güzel birşeye adım atıyorsun canım , ne güzel ne mutlu sana,bende becerebilsem keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peta.org sitesine gir videolar kısmını bul ve tıkla biraz bak bakalım. Ayrıca bu hareketim ile artık daha güzel ürünler alacağım kesin. Öbür türlü önüne gelen her ıvır zıvırı alıyorsun. Aslında şöyle bir baktımda o kadar dar bir yelpaze yok.. Seçenek var gibi. Yine uygunuda var pahalısıda fiyat olarak ..

      Sil
    2. Şimdi baktım kuzum çok birşey anlamdım türkçe değil ya :/ ama resimler çok iç açıcı değil gibiydi bir iki tane gördüm amerikan dilindekini.özellikle maskelerde çok okuyorum deneyler yaptıklarını :/ Birkaç seçenek var genede bazı markalarda ama sınırlı işte.

      Sil
    3. Valla Zarar vermeyeni var onlar nasıl yapıyorsa diğer markalarda öyle yapacak. Deney yapıyoruz ama öldürmüyoruz falan öyle bişey yok aslında.

      Sil
    4. Duyduklarımın okuduklarımın yalancısıyım vlla,eğer zarar vermeden yapılıcaksa neden zarar vereni tercih eder ki bu milletler arkadaş ya anlamadım gitti !

      Sil