Translate

31 Ekim 2013 Perşembe

CLINIQUE Clarifying Lotion 1 • Kuru-Çok Kuru Ciltler İçin


 Clinique severim kabul ediyorum :)

Aslında makyaj grubunu cilt bakımı grubundan daha çok seviyorum. Yabana atılmaycak kadar kaliteleri var gerçekten. Makyaj grubundan şikayet edecek insan çok azdır ama cilt bakımı olarak Clinique'i seven, bir de çok nefret eden var. Orta kısmı yok.

Ben sevenlerdenim,
Benim  bu marka ile tanışmam lise zamanlarıma dayanıyor, yaklaşık 10-11 yıl önce :o :p
Şunu söylemeliyim ki o zamanda aynıydı şimdi de. Arada uçurum değişiklik olmamış.

Neyse gelelim numaralandırılmış olan, cilt yapısına göre farklılık gösteren bu  toniğine.






Cildim karma, ben 1 numaraları toniğini seçtim. 1 numaraları tonik ise Kuru-Çok kuru ciltler için. Cilt yapıma göre değil. Clinique'in toniklerinde numara küçüldükçe sertlik yapısıda ona göre azalıyor. Zaten 3 tane var.
1- Kuru ( En az sert olan toniği)
2- Karma
3- Yağlı Ciltler (en sert toniği)

1 Numaralı tonik içlerinden en hafif olanı. Bu sebepten benim de tercihim, cildimi çok yormamamk adına 1 numaralı tonikten yana oldu. 

3 adımlı bakım sistemi. Ben 1.adım olarak yüz yıkama jelini de kullanıyorum, onuda biraz zaman sonra yazacağım :) Şu meşhur sarı, ddml nemlendiricisini tercih etmedim, onun yerine Moisture Surge nemlendiricisini aldım. İyi ki de onu almışım diyorum, onun da yazısı sonra :))




Öncelikle Şunu söylemeliyimki, bu toniği kullanırken cildimde hiç yanma olmadı, kuruma olmadı, kızarıklık hiç olmadı. Herkeste olcak diye birşey yok ama okuduğum çoğu yorumlarda herkes toniğin bu gibi yan etkilerinden bahsetmişti. Hatta almak isteyenler, yakar mı diye almaktan çekiniyorlar bile. Açıkçası 4 aydır kullanıyorum, bir gıdım olumsuz bişey olmadı. Peki bunda 1 numaralı toniği seçmemde etki olabilir mi? Olabilir. Yağlanma sorunum pek olmadığından, hatta bazen nemsizlik sorunu bile çektiğimden dolayı en az sertlikteki bu tonik bana iyi geldi.


Temizlemesinde bir sıkıntı yok. Daha az temizlediğini düşünmüyorum. Kullandığım Clinique Facial Soap Mild yüz yıkama jeli zaten iyi temizlediği için, tonikleme sırasında pamukta ne bir makyaj kalıntısı ne de bir cilt kiri ile karşılaşmadım şimdiye kadar ama evden dışarı çıkmadığım zamanlarda günün sonunda cildimi toniklediğimde yüzümdeki kiri pamukta görebiliyorum. Bu sebepten temizlemesinin yeterli olduğunu düşünyorum.

Sivilce artışı hiç yaşamadım. 

 Kokusu yok. Yani var da parfüm kokusu değil. Evet alkol kokuyor. Zaten alkollü bir tonik. Açıkçası ben içerisinde alkol olan tonikleri kullanmasını daha çok seviyorum. Gül suyu yumuşaklığında olan tonikler bana pek hitap etmiyor. Nedense temizlemesi yetersiz kalıyor gibime geliyor.

Cildime ne gibi etkisi oldu dersem, açıkçası yüz yıkama jeli ile beraber kullandığım için hangisi ne etki yapıyor ayırmak zor ama cildimim temizlendiğini, eskisine göre daha sağlıklı gözüktüğünü söyleyebilirim. Sivilcelerime etkisi çok az, sadece çıkan sivilcelerimin iyileşme siüresi hızlandı ama gene sivilcem 1-2 tane çıkıyor, makyajdan kaynaklı ama bunu biliyorum. Fakat cildim daha temiz ve makyajdan sonra cildimde makyaj kalıntısı kalmadığına nedense eminim.

Yapış yapış bir his bırakmıyor.

İçeriği ise aşağıda ki gibi. Açıkçası ben çok fazla içerik bilgisine sahip değilim. Bilenler içeriğindeki zararlı olan ya da olmayan şeyleri daha iyi anlar ama şundan eminim ki çokta masum değil..









Ürünün ağzı geniş. Bazı zamanlarda fazla ürün çıkışı yaşanabilir ama ben pamuğu şişenin ağzına iyice bastırıp, şişeyi eğerek ürünü alıyorum. Böylece daha kontrollü oluyor.




Kısaca, ben bu tonikten memnun kaldım. Severek kullanıyorum ama alırken iyi ayarlamak gerktiğini düşünüyorum. Ciltte çok fazla yağlanma sorunu yoksa 1 numaralı tonik yetecektir. Yağlı ciltler için 2, çok yağlı ciltler için ise 3 numara uygun :) Tabi bu benim görüşüm ama bezen satış görevlilerin  ne dediğine çok aldırmamak gerek :) cildimizi ve ihtiyaçlarını iyi biliyorsak kendimizde ayarlama yapabiliriz. Ben Yüz yıkama jelini Karma ciltlere uygun alıp, toniğini ise kuru ciltlere uygun olanını seçerek bir ayarlama yaptım. Böylece cildime ihityacından fazlasını vererek yormuyorum.Yanak bölgesi kuru, sadece alın ve burun kenarlarında yağlanma olanlara 1 numaralı tonik yeterli. Eh tabi Clinique'ten böyle bir cilt bakım seti almayı düşünenler yinede benim dediğime uymasın :)) ama ben cildimde hassasiyet yaşamadan bu toniği kullanabiliyorsam biraz hafif yapıda bir tonik seçtiğim içindir.

Sevgiler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder