Translate

1 Kasım 2013 Cuma

Gülümsyerek allık uygularken dikkat!! Makyaja yeni başlayanların bilmesi gerekenler -1

Merhaba

Dün Youtube'da makyaj videoları izlerken bir makyaj artistinin verdiği makyaj sırrı dikkatimi çekti ve paylaşmak istedim.. Bilen vardır muhakkak ama benim ilk defa karşılaştığım birşey olduğu için bloğuma bu yöntemi koymak istedim.

Öncelikle videonun linki *ŞU*

Video'daki mantığı çok beğendim. Söyledikleri bana doğru geldi. Bende bu yöntemi elimden geldiğince sizlere anlatmak istedim.


Demek istediği özetle: Allık uygularken gülümseyerek uygulamayın.
Sebebi : Gülümseme hareketi ile yukarıya çıkarttığımız kaslara sürülen allık gülümsemeyi bıraktığımızda yani gülümserken oluşan tepecik düzleştiğinde, sürülen allıkta aşağıya inecek ve yüzümüzü daha sarkık, daha aşağı doğru inmiş bir görüntü olmasına sebep olacaktır. Fırçayı oluşan tepeciğe direk değdirerek olaya başlamak çokta doğru bir yöntem değil-miş.


Makyaj videolarını izleyenler, meraklı olanlar bilir. Benim de izlediğim çoğu videolarda gülümseyerek allığı uyguluyorlardı. Belki de tam gülümsedikleri yere uygulamıyorlardı. Dikkat etmek lazım ama en doğrsu önce yüzümüzü tanımak ve incelemek.
Herkesin yüz yapısı farklı ne de olsa.

Açıkçası bende allığı hep bu şekilde uygulardım. 2 senedir gülümseyerek uygulamıyorum orası ayrı. Benim yüz şeklimde elmacık kemiklerim belli değil. Düz bir yapısı var, aynen videodaki arkadaşın gibi ve gerçekten allığı nereye süreceğimi çok şaşırdığım zamanlar olmadı değil :) Bu yüzden gülümseyerek allığı süreceğim bölgeyi baz alırdım, ortaya çıkan tepeciğe ve gerisine doğru allığı uygulardım ama sonuçtan hiç memnun kalmazdım. Gülümseme hareketimi normalleştirdiğimde ortaya temiz olmayan bir görüntü çıkardı. Burum kenarlarıma ve dudaklarıma kadar allığın geldiğini görürdüm çünkü ben gülümsediğimde elmacık kemiklerim değil, burun kenarlarıma yakın kaslar tepecik oluşturur.

Videoda söylenen elmacık kemiklerimizin nerede olduğunu bulma yöntemi, dokunarak kemiklerimizin nerede olduğunu anlamaktır. Zaten yüzümüzde alın dışında çene kemiği ve elmacık kemiği var. Elmacık kemiği ile çene kemiği arası boş. Yanak kısmında  parmaklarımıza değen kemik elmacık kemiği ve allığı asıl uygulamamız gereken nokta. Ben dokunuyorum, neredeyse göz altlarımın hemen altında kemikler :) E bu durumda ben gülümseyerek allık uygularsam, elmacık kemiklerimin dışına çıkarak allık sürmüş olacağım..

Yüzümüzde allığı nereye uygulamamız gerektiğine dair olan bir diğer yöntemde yine videodaki arkadaşın gösterdiği yöntem :)



 Resimdeki gibi baş parmağımız kulak kısmına değdirip, işaret parmağımızı burun kenarına getirdiğimizde, işaret parmağımızı yukarıya doğru çekmeye başlayalım. İşaret parmağımızın,denk geldiği ve hissettiği en belirgin kemik, elmacık kemiğimiz.





Bir diğer kolay yöntemde, yine gülümsemek ama çıkan tepeciğe değil, tepeciğe fırçayı hiç değdirmeden gerisine doğru allığı uygulamak.





 Şu 3 parmağın olduğu yere fırçayı değdirerek sürmek.



Ben bu yöntemi uygulayarak allık sürdüm ve sonuçtan memnun kaldım. Burada anlatılmak istenen allığın o şekilde sürülmesinin yanlış olduğu değil. Allığı uygularken yüzümüzü sarkık, aşağı doğruymuş gibi görüntü vermek yerine; daha canlı, toparlanmış ve olgun göstermeyecek bir şekilde yanaklarımıza sıcaklık katmaktır :)  Gülümsediğimizde yukarıya çıkan kasların gülümsemyi bıraktığımızda aşağıya ineceğini unutmayalım. Artık allığı yanaklarımda nereye sürmem gerektiğini biliyorum - sonunda- :)) Elmacık kemikleri belirgin olanlar bu konuda şanslı ama benim gibi belirsizler için cidden sıkıntı olabiliyor. Daha mı yukarı, daha mı aşağı ....?  Videonun sonunda da dediği gibi, deneyin. Beğenen uygulasın, beğenmeyen istediği gibi yapsın. Bunlar sadece bir öneri ama ben daha olgun göstermeyecek şekilde allık sürme yöntemini bulmuş bulunuyorum

Umarım işinize yaramıştır :)



Sevgiler..











1 yorum:

  1. Following back via GFC and also on Bloglovin #24

    NEW POST...

    http://www.gagcloud.com/2013/11/tamar-abuladze-studio-hand-painted-t.html

    YanıtlaSil